Usługa IVR i najważniejsze korzyści z jej stosowania w firmie

Usługa IVR, czyli Interactive Voice Respond, to nowoczesna usługa powszechnie stosowana we współczesnym biznesie. Pozwala na przekierowywanie połączeń telefonicznych do właściwej osoby lub działu, ułatwia klientom nawiązywanie kontaktów z firmą oraz sprawia, że komunikacja głosowa staje się lepiej zorganizowana oraz znacznie przyjemniejsza w użytkowaniu. Jakie inne korzyści wiążą się z korzystaniem z IVR?

Czym jest IVR i na czym polega jej działanie?

IVR to nowoczesny system, którego podstawowym zadaniem jest ułatwienie klientom kontaktowania się z firmą. Jego wykorzystanie pozwala na zmniejszenie obciążenia konsultantów infolinii, skrócenie czasu oczekiwania klientów na połączenie z właściwym działem oraz umożliwia szybsze i sprawniejsze załatwienie wszystkich spraw.

Usługa IVR to system udostępniany przez platformy oferujące usługi voice API. Klient dzwoniący na numer telefonu firmy nie musi czekać na odebranie jego połączenia przez konsultanta, gdyż od razu uruchamia się komunikat głosowy informujący go o tym, dokąd się dodzwonił oraz proponujący mu kilka opcji do wyboru. Wciskając odpowiedni numer na ekranie telefonu lub wypowiadając określone polecenie zostaje automatycznie przekierowany do właściwego działu.

Usługa IVR i najważniejsze korzyści z jej stosowania w firmie

IVR jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

IVR to usługa, która nigdy nie śpi ani nie wyjeżdża na urlop. Dzięki niej, klienci mogą w każdej chwili skontaktować się z firmą oraz rozwiązać wiele problemów zdalnie, nawet bez pomocy konsultantów. Dzięki spersonalizowanemu IVR, kiedy pracownicy firmy są niedostępni, klienci nie czują się więc pozostawieni sami sobie tylko mają szansę na uzyskanie pomocy oraz wsparcia w rozwiązaniu swoich problemów. IVR pozwala także na pozostawienie innego numeru telefonu, na który mogą dzwonić klienci poza godzinami pracy firmy w tzw. „nagłych wypadkach”.

IVR to praktyczne narzędzie do przeprowadzania osobistych ankiet

Zalety IVR docenią również firmy, które regularnie prowadzą ankiety telefoniczne. Nagranie ich treści oraz rejestrowanie wyborów klientów pozwala bowiem znacznie szybciej i sprawniej badać poziom satysfakcji oraz poprawić jakość wykonywania swoich usług. IVR pozwala na pełne zautomatyzowanie procesu ankietowania oraz zwalnia firmy z konieczności zatrudnienia dodatkowych konsultantów do przeprowadzania ankiet telefonicznych. IVR to świetny wybór także dla firm, których ankiety zawierają osobiste pytania – klienci chętniej udzielają na nie bowiem odpowiedzi, jeśli z drugiej strony znajduje się nie człowiek a maszyna.

IVR oferuje szybszą i sprawniejszą obsługę klientów

Zalety IVR doceniają w szczególności klienci – jest to bowiem usługa stworzona specjalnie dla ich komfortu oraz zadowolenia. Dzwoniący nie muszą tracić swojego cennego czasu na poszukiwanie numeru telefonu do właściwej osoby lub działu, gdyż łącząc się z jednym ogólnodostępnym numerem uzyskają pod nim wszystkie informacje. Dzięki IVR zmniejsza się także czas oczekiwania na odpowiedź, a klient podczas czekania na linii może być dodatkowo informowany o liczbie osób znajdujących się w kolejce przed nim oraz przybliżonym czasie oczekiwania na odpowiedź.

Partnerem artykułu jest Apifonica oferująca: IVR - więcej na Apifonica.com.