Pomimo działań marketingowców zakrojonych na szeroką skalę, reklama zewnętrzna nadal pozostaje taką formą przekazu treści, która trafia do masowej liczby odbiorców. Dzięki temu notuje wysoką skuteczność i dociera do świadomości ogromnej liczby osób. Reklama zewnętrzna to rodzaj promocji produktu poza domem odbiorcy – występuje w postaci plakatów, a najczęściej w formie wielkoformatowych billboardów. Jakie korzyści przynosi reklama zewnętrzna dla firmy?
Widoczność
Decydując się na reklamę zewnętrzną, warto pamiętać, że jest to jedna z nielicznych form docierania do potencjalnych odbiorców w tak bezpośredni sposób. Dzięki formatowi reklamy jest ona widoczna dla wielu konsumentów. Jest to znakomity sposób na promocję nowego produktu czy w ogóle zaistnienia w świadomości odbiorców jako nowa marka. Chcąc przestać być anonimowym, a stać się rozpoznawalnym, reklama zewnętrzna to doskonałe ku temu narzędzie.
Zasięg
Reklama umieszczona w dobrym punkcie staje się informacją dla odbiorców w różnym wieku. Idealnie więc spełnia swoje zadanie, jeśli celem nie jest konkretna grupa ludzi w określonym wieku. Jedną z zalet reklamy zewnętrznej jest niewątpliwie jej ogromny, niezbadany zasięg. Odbiorcy treści przekazują ją dalej, polecając korzystny produkt rodzinie i znajomym.
Utrwalenie przekazu
Reklama widoczna w jednym miejscu przez dłuższy czas powoduje, że część odbiorców ogląda ją wielokrotnie. W efekcie sam produkt, czy nawet wizerunek całej marki, są utrwalane w głowach konsumentów. Warto w tym miejscu dodać, że taka forma reklamy oddziałuje na odbiorców wieloma bodźcami. Chodzi tu nie tylko o treść, lecz także grafikę, a niekiedy dodatkowe efekty wizualne w postaci kolorowego oświetlenia. To wszystko czyni reklamę zewnętrzną znakomitym nośnikiem przekazu treści.
Elastyczność
Ta forma reklamy cechuje się niezwykłą elastycznością. Nie jest to rodzaj przekazu treści marketingowej, którą można zamieścić jedynie w centrum miasta. Reklama zewnętrzna sprawdzi się tam, gdzie potencjalna liczba odbiorców może być korzystna z perspektywy właściciela marki i zespołu specjalistów od marketingu. Taka forma promocji może sprawdzić się zarówno na wsi, przy ruchliwej trasie, przy autostradzie, jak i w galeriach handlowych. Nie ma w tej kwestii większych ograniczeń.
Ale…
Reklama zewnętrzna nie jest, niestety, wolna od wad. Jedną z nich jest jej powszechne występowanie w przestrzeni. Bardzo często lokalizacja reklam podlega szerokiej krytyce. Pojawiają się komentarze o zaśmiecaniu naturalnego krajobrazu, wprowadzając chaos komunikacyjny. Wielu utrudnia to poruszanie się po nieznanych obszarach, ponieważ znaki drogowe z racji mniejszego formatu zwyczajnie gubią się w gąszczu wielkoformatowych reklam. Podnosi się także kwestie wyższych kosztów zużycia prądu na oświetlenie reklamy, niektórzy kierowcy twierdzą, że billboardy dekoncentrują ich w trakcie jazdy.
Od pewnego czasu wprowadza się specjalne strefy, w których mogą pojawić się reklamy. Odpowiednio zlokalizowane nie będą przeszkodą dla nikogo, a siła przekazu pozostaje niemal taka sama.