Reklama zewnętrzna – czy warto?

Pomimo działań marketingowców zakrojonych na szeroką skalę, reklama zewnętrzna nadal pozostaje taką formą przekazu treści, która trafia do masowej liczby odbiorców. Dzięki temu notuje wysoką skuteczność i dociera do świadomości ogromnej liczby osób. Reklama zewnętrzna to rodzaj promocji produktu poza domem odbiorcy – występuje w postaci plakatów, a najczęściej w formie wielkoformatowych billboardów. Jakie korzyści przynosi reklama zewnętrzna dla firmy?

Widoczność

Decydując się na reklamę zewnętrzną, warto pamiętać, że jest to jedna z nielicznych form docierania do potencjalnych odbiorców w tak bezpośredni sposób. Dzięki formatowi reklamy jest ona widoczna dla wielu konsumentów. Jest to znakomity sposób na promocję nowego produktu czy w ogóle zaistnienia w świadomości odbiorców jako nowa marka. Chcąc przestać być anonimowym, a stać się rozpoznawalnym, reklama zewnętrzna to doskonałe ku temu narzędzie.

Zasięg

Reklama umieszczona w dobrym punkcie staje się informacją dla odbiorców w różnym wieku. Idealnie więc spełnia swoje zadanie, jeśli celem nie jest konkretna grupa ludzi w określonym wieku. Jedną z zalet reklamy zewnętrznej jest niewątpliwie jej ogromny, niezbadany zasięg. Odbiorcy treści przekazują ją dalej, polecając korzystny produkt rodzinie i znajomym.

Utrwalenie przekazu

Reklama widoczna w jednym miejscu przez dłuższy czas powoduje, że część odbiorców ogląda ją wielokrotnie. W efekcie sam produkt, czy nawet wizerunek całej marki, są utrwalane w głowach konsumentów. Warto w tym miejscu dodać, że taka forma reklamy oddziałuje na odbiorców wieloma bodźcami. Chodzi tu nie tylko o treść, lecz także grafikę, a niekiedy dodatkowe efekty wizualne w postaci kolorowego oświetlenia. To wszystko czyni reklamę zewnętrzną znakomitym nośnikiem przekazu treści.

Reklama zewnętrzna – czy warto?

Elastyczność

Ta forma reklamy cechuje się niezwykłą elastycznością. Nie jest to rodzaj przekazu treści marketingowej, którą można zamieścić jedynie w centrum miasta. Reklama zewnętrzna sprawdzi się tam, gdzie potencjalna liczba odbiorców może być korzystna z perspektywy właściciela marki i zespołu specjalistów od marketingu. Taka forma promocji może sprawdzić się zarówno na wsi, przy ruchliwej trasie, przy autostradzie, jak i w galeriach handlowych. Nie ma w tej kwestii większych ograniczeń.

Ale…

Reklama zewnętrzna nie jest, niestety, wolna od wad. Jedną z nich jest jej powszechne występowanie w przestrzeni. Bardzo często lokalizacja reklam podlega szerokiej krytyce. Pojawiają się komentarze o zaśmiecaniu naturalnego krajobrazu, wprowadzając chaos komunikacyjny. Wielu utrudnia to poruszanie się po nieznanych obszarach, ponieważ znaki drogowe z racji mniejszego formatu zwyczajnie gubią się w gąszczu wielkoformatowych reklam. Podnosi się także kwestie wyższych kosztów zużycia prądu na oświetlenie reklamy, niektórzy kierowcy twierdzą, że billboardy dekoncentrują ich w trakcie jazdy.

Od pewnego czasu wprowadza się specjalne strefy, w których mogą pojawić się reklamy. Odpowiednio zlokalizowane nie będą przeszkodą dla nikogo, a siła przekazu pozostaje niemal taka sama.