Jak budować wizerunek firmy budowlanej?

Jeśli chcesz, by Twoja firma odniosła sukces i rozwijała się w przyszłości, musisz zbudować tożsamość marki. Powinna doskonale odzwierciedlać charakter Twojej działalności. Ma być elastyczna i ewoluować wraz z firmą. Pamiętaj, że nie dzieje się to z dnia na dzień. Wymaga głębokiego myślenia, zespołu z silnymi umiejętnościami komunikacyjnymi i projektowymi oraz wnikliwego zrozumienia marki.

Kilka podstawowych pojęć

Tożsamość marki to zbiór wszystkich elementów tworzonych przez firmę w celu przedstawienia klientowi właściwego wizerunku. Tożsamość marki różni się od „wizerunku marki” i “brandingu”, nawet jeśli te terminy używane są czasami zamiennie.

Pojęcie branding odnosi się do praktyki marketingowej polega na aktywnym kształtowaniu wyróżniającej się marki. Marka to postrzeganie firmy w oczach świata.

Jak budować wizerunek firmy budowlanej?

Wiem, kim jesteś.

Zanim zaczniesz budować tożsamość marki, musisz wiedzieć, kim jesteś. Zwróć uwagę na kilka kluczowych elementów:

  • Twoja misja: dlaczego?
  • Twoje wartości: jakie przekonania napędzają Twoją markę?
  • osobowość marki,
  • unikalne pozycjonowanie,
  • sposób komunikacji.

Zapytaj siebie: Dlaczego zacząłeś ten biznes? Jakie przekonania i wartości są ważne dla Twojej firmy? W jakich elementach jesteś lepszy od konkurencji? Co Cię od niej wyróżnia? Gdybyś mógł opisać markę w trzech słowach, jakie by były? W jakich słowach chciałbyś, aby opisywali Cię klienci?

Design: podstawa tożsamości Twojej marki

Zasoby projektowe są namacalnymi elementami określającymi sposób postrzegania Twojej marki. Rzeczy, takie jak logo, opakowanie, projektowanie stron internetowych, grafika w mediach społecznościowych, wizytówki i odzież firmowa.

Do podstawowych elementów składowych możemy zaliczyć typografię (czcionkę), paletę kolorów i formę/kształt. Na przykład okrągłe logo z miękkimi krawędziami wywołuje inne reakcje niż ostre, kwadratowe logo. Projekt logo jest podstawą tożsamości marki. 

Powinno: 

  • jasno przedstawiać cechy charakterystyczne firmy,
  • być atrakcyjnie wizualnie (proste, czyste i uporządkowane),
  • być klasyczne, a nie trendy (na pewno nie chcesz, aby Twoje logo po 6 miesiącach nie było już modne),
  • zgodne ze standardami obowiązującymi w branży,
  • robić trwałe wrażenie na odbiorcach.

Jak budować wizerunek firmy budowlanej?

Skuteczne narzędzia do monitoringu Internetu

Kluczem do maksymalnego wykorzystania mediów społecznościowych jest monitoring internetu. Warto na bieżąco analizować, co odbiorcy mówią o Tobie, konkurentach i rynku. W ten sposób możesz lepiej poznać swoich klientów i poprawić strategię marketingową.

Brand24 to skuteczne narzędzie monitoringu social media i Internetu. Cieszy się dużą popularnością. Korzystając z tego narzędzia, możesz łatwo i szybko sprawdzić opinie na temat Twojej marki i  konkurencji.

Hootsuite pozwala obserwować reakcje w mediach społecznościowych. Obejmuje wiele platform, w tym Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Foursquare, WordPress i Google+. Pozwala skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi.

Warto też zwrócić uwagę na TweetReach. To świetne narzędzie do monitorowania firmy. Mierzy rzeczywisty wpływ i implikacje dyskusji w mediach społecznościowych.