Realizowanie marketingowej strategii to główna część promocji produktu lub usługi. Od tego etapu zależy, czy obrane cele mają szanse zostać spełnione. Nieodzownymi elementami są narzędzia marketingu, które wspierają i upraszczają wszelkie działania marketingowców.
W jakim celu używamy narzędzi marketingu?
Według raportu stworzonego przez "Nowa Rola Marketingu" respondenci określili, że narzędzia marketingu stosuje się przede wszystkim do 5 pięciu obszarów marketingu. Są to: pozyskiwanie nowych klientów, budowa świadomości marki, wsparcie sprzedaży, obsługa klienta oraz lojalność. Do każdego z tych pięciu obszarów używa się różnych narzędzi. Obecny wybór takich produktów jest bardzo szeroki, co nie oznacza, że ich skuteczność zawsze jest wysoka.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia?
Powyższy raport wykazał, że to strona internetowa jest najważniejszym i najpopularniejszym narzędziem marketingowym. Nic w tym dziwnego. W obecnych czasach, postawienie witryny stanowi często pierwszy krok w działaniach marketingowych. Bez strony internetowej bardzo trudno byłoby prowadzić inne działania. Za pomocą e-mail marketingu nie moglibyśmy kierować ruchu na naszą witrynę. Bez bloga, nasz content marketing byłby bardziej ubogi. Działania w social media również byłyby mocno ograniczone.
Na drugim miejscu znalazły się ulotki. Wbrew pozorom ten tradycyjny element marketingu nadal działa bardzo dobrze. Potencjalny klient po zauważeniu na ulotce bardzo ciekawej promocji jest bardziej skory do wejścia w interakcję z marką niż przez inne medium marketingowe. Warto zatem pamiętać o odpowiednim doborze szaty graficznej oraz o prawidłowym rozplanowaniu treści.
Trzecie miejsce zajęła reklama prasowa. Mimo doby Internetu prasa papierowa nadal ma się bardzo dobrze. Specjaliści z różnych branż bardzo często kupują czasopisma branżowe. Jest to zatem dobre miejsce do umieszczenia informacji marketingowych.
Inne narzędzia marketingu, które znalazły się poza podium zestawienia to m.in: e-mail marketing, social media, gadżety, newslettery, marketing szeptany, reklama radiowa czy PR. Jest zatem zdecydowanie w czym wybierać. Warto pamiętać, że w zależności od branży, pozycje w zestawieniu mogłyby ulec zmianie.
Jakie narzędzia marketingu chcą wdrożyć marketingowcy w 2019 roku?
Na czele tego zestawienia pewnie stoi wideo marketing. Informacje marketingowe w formie wideo, bardzo pozytywnie wpływają na autorytet marki. Warto zatem zainwestować dosyć spory budżet w te działania, aby film promujący produkt lub usługę był naprawdę dobrej jakości. Niezbędna przy tym może okazać się pomoc fachowców, którzy na samym początku przygotują scenariusz, następnie zajmą się nagrywaniem filmu, a na koniec odpowiednio go zmontują. Po tych czynnościach marketingowcy mogą skupić się na promowaniu tego filmu.
Bardzo wysoko w tym zestawieniu jest również współpraca z influencerami. Są to osoby, które gromadzą wokół siebie sporo fanów. Jest to zatem bardzo ciekawa perspektywa dla firmy, która chciałaby podjąć współpracę z taką wpływową osobą.
Partnerem artykułu jest MarketingLink prezentująca nowości marketingowe – więcej na marketinglink.pl.