Dropshipping w ramach hurtowni akcesoriów GSM

Dropshipping to w ostatnich czasach bardzo popularny model biznesowy. Dostarcza on wiele korzyści dla przedsiębiorcy, który sprzedaje produkt, ale również dla hurtowni. Jak wygląda dropshipping, gdy jednym z elementów łańcucha dostawy jest hurtownia akcesoriów gsm i telefonicznych?

Na czym polega drophipping?

Dropshipping polega na sprzedaży produktu bez bezpośredniego udziału sprzedawcy. Jak to wygląda krok po kroku? Kiedy klient kupuje towar w sklepie internetowym, zlecenie wysłania towaru nie trafia do właściciela sklepu, lecz do hurtowni, która posiada dany asortyment. Od tego momentu to ona jest odpowiedzialna za wysyłkę towaru do klienta. Zadaniem właściciela jest pobranie dochodu ze sprzedaży oraz późniejsze rozliczenie się z hurtownią w określonym procencie. Jest to rozwiązanie, które zawiera mnóstwo zalet, ale niestety również kilka wad. Szczególnie jeżeli jednym z elementów łańcucha jest hurtownia akcesoriów GSM i telefonicznych.

Jakie są zalety drophippingu?

Zalet dropshippngu jest mnóstwo. Pierwszą z nich jest to, że osoba prowadząca sklep internetowy nie musi posiadać własnego magazynu, na którym będzie składowała produkty. Jest to zatem dla wielu spełnienie marzeń o biznesie, który wymaga tylko i wyłącznie własnego laptopa. Zadaniem właściciela sklepu jest tylko jego promocja, a całą obsługą wysyłki zajmie się hurtownia. Druga zaleta to możliwość współpracy z jedną hurtownią. Bardzo często zdarza się tak, że nawiązujemy współpracę tylko z jedną hurtownią, gdyż ma ona pełen asortyment, który posiadamy na sklepie. Jest to bardzo duży profit, gdyż właściciel sklepu może dużą wagę przyłożyć do tego, aby mieć dobre relacje w celu uzyskania atrakcyjnych rabatów.

Dropshipping w ramach hurtowni akcesoriów GSM

Ostatnią z ważnych zalet jest możliwość łatwej integracji stanu magazynowego hurtowni z naszym sklepem internetowym. Nie musimy codziennie wydzwaniać i pytać się o ilość towaru, którą ma hurtownia. Powstają osobne wtyczki, które automatycznie wspierają ten proces. Ani hurtownia, ani właściciel nie muszą się o nic martwić.

Jakie są wady dropshippingu?

Dropshipping ma jednak jedną kluczową wadę, która niestety często odpycha przedsiębiorców od tego modelu współpracy. Są nią zwroty. Takie reklamacje mają często miejsce, gdy jedną ze stron transakcji jest hurtownia akcesoriów GSM i telefonicznych. Bardzo często hurtownie nie mają w umowie wpisanej obsługi reklamacji produktu. W tym przypadku przedsiębiorca nie może nic zrobić, gdyż nie ma on fizycznej możliwości wysłania nowego produktu. Bardzo często dochodzi wtedy do nieporozumień, które wpływają na autorytet sklepu internetowego. Najgorzej zazwyczaj wychodzi na tym klient, gdyż zapłacił on za towar, lecz nie otrzymał go w wyznaczonym czasie. Częstą sytuacją jest to, że klient jest zmuszony kontaktować się zarówno z właścicielem sklepu internetowego, jak i hurtownią.

Jest to jedyna kluczowa wada modelu dropshippingu, która często odrzuca zwłaszcza młodych i ambitnych przedsiębiorców. Sam dropshipping jest jednak modelem, który warto przetestować.

Partnerem artykułu jest firma Ert Group będąca hurtownią akcesoriów GSM i telefonicznych - ertgroup.pl.