Google to jedno z najlepszych miejsc do reklamowania się w sieci. Wielu użytkowników i ciekawe formy reklamy, które dają różne możliwości zaprezentowania swojego produktu - są korzystne pod wieloma względami. W dalszej części tekstu prezentujemy 3 formy reklamy w Google takie jak reklama wyszukiwarce, reklama graficzna i reklama na Youtube, dzięki którym będziemy mogli promować swój produkt oraz skutecznie pozyskiwać klientów. Wszystkie kwestie związane z reklamowaniem się w Google oraz poszczególnymi formami reklam, poruszamy w dalszej części tekstu.
Czym jest Google Ads?
Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu możemy uruchomić naszą reklamę w wyszukiwarce Google oraz innych miejscach zarządzanych przez Google. Program ma formę kreatora, w którym uzupełniamy dane odnośnie samej reklamy, lokalizacji reklamy oraz grupy docelowej osób, które ją zobaczą. Aby reklamować się w ten sposób, wystarczy zarejestrować się, określić źródło płatności i uruchomić swoją kampanię. Z Google Ads mogą korzystać osoby prywatne, co jest częstą wątpliwością. Kampanię reklamową możemy uruchomić zarówno samodzielnie, jak i korzystając z pomocy agencji marketingowej. Google udostępnia w tym względzie precyzyjne i praktyczne wskazówki, a w sieci istnieje wiele poradników, z którymi skonfigurujemy swoją reklamę. Na rynku działa też wielu freelancerów, profesjonalistów czy agencji, które oferują obsługę kampanii Google ads, proponując pomoc przy jej konfiguracji w zamian za opłatę.
Dlaczego warto wybrać odpowiedni kanał promocji?
Google Ads to bardzo przyjazny i korzystny system reklamowania się w internecie. Pierwszym jego plusem jest sam fakt współpracowania z największą na świecie wyszukiwarką internetową, która ma wiele milionów użytkowników na całym świecie. Przekładać będzie się to na jakość współpracy reklamowej oraz praktycznie nieskończoną grupę osób, którym możemy wyświetlić swoją reklamowe — nawet w bardzo wąskim targecie. Reklama w Google daje też możliwość targetowania, czyli określania grupy docelowej i decydowania komu zostanie wyświetlona nasza reklama, co z kolei wpływa na efektywne dysponowanie budżetem reklamowym oraz skuteczność reklamy. Do plusów możemy zaliczyć także możliwość reklamowania się jak osoba prywatna, brak konieczności poświęcania dużych sum pieniędzy na reklamę, możliwość rozliczania się za kliknięcie w link przenoszące osobę do naszej witryny czy możliwość samodzielnej obsługi systemy reklamowego. Google Ads daje również możliwość reklamowania się poprzez jeden system reklamowy w trzech miejscach i emitowania zarówno reklamy tekstową, graficznej, jak i video. To bardzo korzystne i praktyczne rozwiązanie, gdyż dzięki niemu możemy odpowiednio zaprezentować nasz produkt, wybierając odpowiednią formę reklamy.
Wyniki wyszukiwania
Pierwszą i zdecydowanie najpopularniejszą formą reklamy Google są płatne wyniki wyszukiwania w Google. To właśnie na nich Gogle zbudowało swoją potęgę jako marka i monopol pobierając opłaty za możliwość umieszczania naszej strony w wyniku wyszukiwania niezależnie od jakości strony. Gdy dana osoba wpisze do wyszukiwarki hasło lub frazę Google wybiera najwłaściwsze strony internetowe oraz wyświetla je użytkownikom. W trakcie całej operacji bierze pod uwagę wiele czynników. W zamian za opłatę możemy od razu — bez ocenienia umieścić się na szczycie listy (nad wynikami darmowymi). Wynik płatny jest taki sam, jak ten darmowy, a jedyną różnica jest ikonka “Reklama” obok adresu www. Wynik taki przez wiele osób jest traktowany jak każdy inny, więc jako że znajduje się na szczycie listy, jest często odwiedzany. Google pobiera opłatę za kliknięcie w link i wyświetlanie naszej strony, co jest uczciwym rozwiązaniem. W ten sposób możemy promować swoją stronę internetową w danej kategorii tematycznej. Płatne wyniki wyszukiwania dają możliwość określenia tytułu strony, umieszczenie krótkiego opisu oraz linku do strony www. Poprzez taką tekstową formę możemy zaprezentować potencjalnym klientom nasze hasło reklamowe i przybliżyć, o czym jest dana witryna w taki sposób, aby zainteresowali się wynikiem i weszli na nasz serwis.
YouTube i video reklamowe
Google Ads umożliwia również reklamę na portalu takim jak YouTube, co jest często zaskoczeniem dla osób rozpoznających swoją przygodę z reklamą internetową. Google jest właścicielem tego serwisu dlatego i na nim możemy reklamować, się korzystać z jednego programu reklamowego, jakim jest Google Ads. Reklama na YouTube ma formę reklam video, które są umieszczane w różnej formie. Mogą być to np. 5-sekundowe spoty reklamowe, dłuższe nagrania czy nagrania, których nie można wyłączyć i trzeba obejrzeć je do końca, aby odtworzyć właściwe video. Reklamy takie umieszczane są w filmach od zweryfikowanych i zatwierdzonych użytkowników, którzy zgłoszą się do programu reklamowego. Otrzymują oni za wyświetlanie filmów reklamowych odpowiednie wynagrodzenie, którym jest część zarobku Google od nas. Filmiki takie są publikowane zarówno osobom z naszej grupy docelowej, gdy oglądają dowolne video lub na kanałach osób o konkretnej tematyce.
Graficzne banery na stronach partnerów Google
Ostatnim typem reklamy jest reklama graficzna w postaci banerów reklamowych. Są one wyświetlane na stronach www partnerów Google, którzy zamian za opłatę użyczają wyszukiwarce miejsca pod reklamę. W zamian za to otrzymują część wynagrodzenie, które Google otrzymuje od nas za emisję reklamy i w ten sposób zarówno my, Google, jak i partnerzy odnoszą korzyść na całym procederze. Google Ads daje możliwość umieszczenia różnego rodzaju banerów reklamowych w postaci grafik czy materiałów wideo. Są one wyświetlane m. in. w dużych banerach na górze lub dole strony, małych banerach w panelach bocznych czy po prostu na środku strony między tekstem. Choć istnieje możliwość ich zamknięcia, zdecydowanie nie da się ich nie zauważyć. Nasza reklama jest wyświetlana na stronach o odpowiedniej tematyce lub na stronach, które odwiedzają osoby z naszej grupy docelowej. Reklama taka jest bardzo korzystna, gdy chcemy zaprezentować w sposób graficzny ciekawy baner, nasz produkt czy reklamę usługi. W programie Google Ads wystarczy odpowiednio skonfigurować i rozpocząć kampanię reklam graficznych.