W zasadzie każdy większy sklep internetowy posiada blog firmowy. Również wiele mniejszych podmiotów decyduje się na założenie bloga. Dlaczego to robią? Jakie znaczenie ma w e commerce blog firmowy? Czy rzeczywiście warto go założyć? W jaki sposób należy prowadzić blog firmowy?
W e commerce blog to konieczność
W przypadku branży e commerce blog to coś absolutnie niezbędnego. Dlaczego? Wynika to z faktu, że pełni on szereg przydatnych ról. Przede wszystkim jest to sposób na nawiązanie kontaktu z klientami. Dzięki treści pojawiającej się na stronie sklepu klient zaczyna odczuwać z nim większą bliskość. Jednak to jeszcze nie wszystko. Blog to szansa na to, aby zaprezentować sklep jako fachowy i profesjonalny. Zawarte w artykułach przydatne informacje o produktach czy ogólnie o danej branży sprawiają, że klient postrzega markę jako bardziej prestiżową.
Niewątpliwie w e commerce blog jest przydatny również ze względów czysto promocyjnych. Rzecz w tym, iż w artykułach można promować produkty dostępne w sklepie. Jest to doskonałe miejsce do tego, aby opisywać zalety produktów i zachęcić do ich zakupu.
Blog a pozycjonowanie strony
Zarówno w branży e commerce, jak i w zasadzie w każdej innej blog firmowy wykorzystują również specjaliści SEO. Jest to świetne narzędzie do wykorzystania w ramach działań pozycjonerskich. Treść na blogu sprawdza się doskonale jako miejsce lokowania fraz kluczowych oraz linków wewnętrznych. Mowa o frazach istotnych dla sklepów działających w danej branży. Dzięki ich występowaniu na stronie, Google umieszcza link do strony sklepu wyżej w wynikach wyszukiwania. Ponadto algorytm docenia także linkowania wewnętrzne. Na podstronach ofertowych często brakuje miejsca, aby naturalnie wpleść frazy kluczowe i umieścić linki do poszczególnych produktów lub kategorii. Należy także zaznaczyć, że algorytm docenia nowe treści. Jeśli oferta sklepu jest względnie stała, na podstronach kategorii lub produktów nie ma możliwości ciągłej zmiany treści czy zamieszczania nowych tekstów. Jednak jak najbardziej można regularnie wstawiać na bloga nowe artykuły.
Jak prowadzić blog dla e commerce?
Prowadzenie bloga firmowego w branży e commerce wcale nie należy do najłatwiejszych. Konieczne jest, aby pamiętać o pewnych zasadach:
- Artykuły powinny poruszać tematy w obrębie danej branży,
- Treści muszą być interesujące,
- Nie można zamieszczać tylko i wyłącznie artykułów promocyjnych,
- Trzeba publikować regularnie.
Artykuły na blogu firmowym mają za zadanie zachęcać użytkowników do zakupu. Tym samym artykuły powinny przyciągać osoby zainteresowane produktami z danej kategorii. Można to osiągnąć poprzez zamieszczanie treści w zbliżonej tematyce. Jednocześnie treści powinny być przydatne, aby użytkownicy dłużej pozostawali na stronie oraz docenili firmę za jej fachowość. Chcąc utrzymać uwagę użytkowników, nie można pisać tylko o własnych produktach i stale je promować. Bardzo ważna jest też regularność publikacji, aby utrzymywać uwagę użytkowników oraz cieszyć się docenieniem ze strony algorytmu Google.