Reklamy w otaczającym nas świecie są już wszechobecne i bombardują nas bezwartościowymi treściami. O ile w przeglądarkach internetowych wystarczy zainstalować odpowiedni dodatek, który blokuje reklamy, o tyle w świecie rzeczywistym nie jest to już takie proste. Z pomocą przychodzą nam okulary, które blokują reklamy na ulicy, a ich działanie na pierwszy rzut oka jest niebywałe i futurystyczne.
Czym są IRL Glasses?
IRL Glasses to okulary, które blokują reklamy w rzeczywistości. Są one wykonane jak normalne — standardowe okulary przeciwsłoneczne, które nosimy na co dzień. Posiadają jednak odpowiednią polaryzację, dzięki której blokują reklamy na ulicy, na którą patrzymy. Okulary takie powstały na amerykańskim rynku i są do kupienia w cenie kilkuset złotych. Obecnie są to pierwsze wersje okularów, które stały się hitem. Zakładając je, możemy liczyć na to, że nie zobaczymy reklam wyświetlanych na monitorach LCD — okulary działają bowiem jedynie na wyświetlacze typu lcd, oled, amoled itp. Patrząc na reklamy w takich okularach wyświetlacze elektroniczne, widzimy jako czarny ekran, tak jakby był po prostu wyłączony. Takie okulary z pewnością sprawdzą się w miejscach, gdzie większość reklam wyświetlana jest cyfrowo.
Jak działają IRL Glasses?
Działanie IRL Glasses jest wbrew pozorom niezwykle proste. Do ich wykonania została użyta technologia polaryzacyjna, która blokuje promienie na częstotliwości, na jakiej wyświetlają obraz wyświetlacze LCD. Przez okulary widzimy wszystko inne, czyli np. normalną ulicę, samochody czy drzewa, ale nie widzimy obrazków wyświetlanych na monitorach lcd. Pewnym minusem może być blokowanie ekranów, które są dla nas przydatne i pożyteczne. Będą to np. ekrany z rozkładem komunikacji miejskiej czy ekrany biletomatów itp.
Obserwuj technologię!
Choć same okulary IRL Glasses to obecnie bardziej gadżet, to technologia, która rozwija się w zawrotnym tempie, może w najbliższym czasie zostać udoskonalona i zaproponować nam coś znacznie lepszego. Cena takich okularów to ok. 200 zł i zdecydowanie warto śledzić temat takich gadżetów. Obecnie wiele firm pracuje nad podobnymi rozwiązaniami, a tworzyć kolejne wersje IRL Glasses, które będą bardziej praktyczne i skuteczne wobec innych reklam starają się ich pomysłodawcy.